История ИГ УПЭК
1995-2000 РОКИ
30 січня 1995 року - дата офіційного заснування компанії УПЕК.
Анатолій Гіршфельд і семеро однодумців створили компанію, що стала згодом однією з найбільших в Україні машинобудівних компаній.
Діяльність компанії в перші роки своєї роботи відбилася в її назві - «Українська промислово-енергетична компанія». Спільно з партнерами в той час УПЕК вдалося організувати роботу по унікальній бартерною схемою: налагодивши поставки давальницької вугілля з Росії на Придніпровську ГЕС, замість грошової оплати отримували електроенергію, яку постачали промисловим підприємствам, таким як «Дніпроспецсталь», Орджонікідзевський ГЗК, Придніпровська залізниця, « Автрамат », а в подальшому і підприємствам сільгоспмашинобудівної комплексу Харківської області.
Президент УПЕК А.М. Гіршфельд:
«Ми починали працювати в період, коли в країні руйнувалися виробничі зв'язки між промисловими підприємствами. Великі заводи, особливо державні, через свою неповороткість втрачали ринки збуту, економіка країни була вражена бартером, платоспроможний попит був дуже низьким. Ситуація для української промисловості була катастрофічною. У новій ринковій ситуації підприємствам довелося б налагоджувати ланцюжка постачання і реалізації. В цьому я побачив перспективне поле для діяльності ».
Поступово відновлюючи зруйновані після розпаду Радянського Союзу виробничі зв'язки між промисловими підприємствами, УПЕК налагоджує постачання сировини і комплектуючих на заводи Харкова, а також збут готової продукції російським і українським машинобудівним підприємствам.
1997 г. - створена сервісна компанія «Троїцькі ворота».
1999 г. - створено ТОВ «Транссервіс», яке займалося експедируванням вантажів для ХАРП. Згодом «Транссервіс» виріс до постачальника для всіх підприємств компанії.
Останній рік «першої п'ятирічки» дав старт новому етапу розвитку УПЕК & nbsp; - & nbsp; з компанії трейдера-посередника починає формуватися фінансово-промислова група.
У одна тисяча дев'ятсот дев'яносто дев'ять році УПЕК купує перші акції 8-го ГПЗ (Харківського підшипникового заводу). А & nbsp; з & nbsp; 2001 року на ХАРП починається впровадження технологій, які дозволять виробництва скоротити багаторічне технологічне відставання і стати конкурентоспроможними на глобальних ринках & nbsp; - & nbsp; стартує інвестиційний проект зі створення підшипників & nbsp; поліпшеної якості «Крок в майбутнє». Це був перший досвід серйозних інвестицій в машинобудівні активи.
У ці ж & nbsp; роки активи компанії поповнюють швейна фабрика ім. Тинякова і Факторіал-Банк, який & nbsp; пізніше вийде & nbsp; зі складу групи.
Компанія потребувала продукції Верстатобудівників, оскільки потрібно було модернізувати застаріле обладнання ХАРП, де стартував масштабний інвестиційний проект зі створення підшипників поліпшеної якості «Крок в майбутнє». Тому в 2001 році індустріальна група УПЕК прийняла в свої ряди Харківський верстатобудівний завод ім. С. В. Косіора («Харверст»).
Також ряди майбутньої індустріальної групи поповнив Харківський електротехнічний завод «Укрелектромаш» (ХЕЛЗ).
У 2001 році УПЕК стає акціонером Лозівського ковальсько-механічного заводу (ЛКМЗ). До входження до Індустріальної групи УПЕК з 1991 року завод знаходився в кризовій ситуації: обсяг виробництва знизився на 64,3%, обсяг реалізації - на 66%, було скорочено 8932 робочих місця. З приходом на підприємство нового інвестора - АТ "У.П.Е.К." - & nbsp; ситуація на ЛКМЗ стала поступово стабілізуватися. Був припинений бартер, & nbsp; зупинено падіння обсягів виробництва, відновлювалися зв'язку з кооперації, йшли напрацювання нових споживачів і ринків збуту. Уже в 2002 році зафіксоване зростання виробництва і реалізації продукції. Так УПЕК зберігає містоутворююче підприємство м.Лозова і найбільше ковальсько-штампувальне підприємство України і СНД. Вже з & nbsp; 2002 року & nbsp; Лозівський ковальсько-механічний завод & nbsp; входить & nbsp; в структуру УПЕК.
У цьому ж році у ХАРП з'явився офіційний дистриб'ютор - «Ukrainian Bearing S.C.», пізніше - ХАРП ТРЕЙДИНГ, а нині УПЕК ТРЕЙДИНГ.
На базі відділу автоматизації та механізації виробництва ХАРП створено Українське конструкторсько-технологічне бюро підшипникової промисловості (УКТБ ПП), яке розробляє підшипники і обладнання для їх виробництва. УКТБ ПП спеціалізується на проектуванні підшипників кочення і сьогодні є головним конструкторською організацією в Україні в підшипникової галузі .
2002 рік: А.М. Гіршфельд обраний народним депутатом Верховної Ради України IV скликання
Президент УПЕК А.М. Гіршфельд:
«У той час, коли підприємці йшли з промисловості в торгівлю, ми активно зайшли в індустріальний сектор. Нас мало хто розумів тоді, але я глибоко переконаний в правильності нашого вибору ».
2003рік: на базі ливарного і модельного цехів верстатобудівного заводу створено металургійне виробництво, оснащене на рівні кращих світових аналогів, ТОВ «Українська Ливарна Компанія» (УЛК).
2004 год: понимание того, что Украина является великой аграрной страной и должна иметь полный спектр сельхозмашин легло в основу проекта, который начала Индустриальная группа УПЭК совместно с Красноярским заводом комбайнов, группой «Агромашхолдинг-Украина» в Лозовой по освоению нового производства в стране – выпуску зерноуборочных комбайнов. Открытие украинско-российского предприятия «Лозовской комбайновый завод» состоялось 15 мая 2004 года. Первые комбайны «Енисей-950» ушли в Полтавскую область. Производство динамично развивалось. По сути это был первый успешный проект по созданию производства комбайнов в Украине. Однако в связи со сменой собственника в «Агромашхолдинг-Украина» (основного акционера Красноярского завода комбайнов) ИГ УПЭК приняла решение выйти из данного проекта.
Були проведені роботи з модернізації серійно випускається, а також розроблені мости для дорожньо-будівельної техніки, які поставлялися на ВАТ «Амкодор» (м.Мінськ), «Дормаш» (г.Орел). Челябінському заводу дорожніх машин і іншим підприємствам дорожньо-будівельної галузі. Крім того, з 2004 року на ЛКМЗ розпочато освоєння нової номенклатури деталей вузлів для вагонобудування. Таким чином, ЛКМЗ стає & nbsp; одним з найбільших виробників штампування для вагонобудівних і вагоноремонтних підприємств «Укрзалізниці» - «Азовмаш», & nbsp; ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» (м.Кременчук, Полтавська обл.) Та ін. Відновлено виробництво спецтехніки - традиційної для ЛКМЗ продукції, яка в зв'язку з розпадом СРСР і припиненням відразу оборонних замовлень протягом більше 10 років не була затребувана.
Своє 10-річчя компанія УПЕК в 2005 році відзначає як одна з провідних, найбільш динамічно розвиваються. За десять років роботи команда УПЕК підняла кілька напівзруйнованих, з величезними боргами машинобудівних підприємств області. На цих підприємствах активно проводиться переоснащення модернізація виробництва, освоюються нові технології. Зокрема, на ХАРП готується запуск другої ковальсько-пресового лінії для виробництва ковальських заготовок під пряме точіння і холодну розкочування, що дозволить отримати високоякісні кільця для підшипників.
На ЛКМЗ освоєна система автоматизованого розрахунку і проектування машин, механізмів і конструкцій, створюється нова ділянка з випуску передніх мостів для тракторів і відпрацьовуються нові технології обробки деталей трансмісії.
Головний офіс компанії переїжджає в сучасну будівлю на вул. М.Батіцкого, де створені комфортні умови роботи для постійно зростаючого колективу.
Новий етап у розвитку компанії також знайшов своє символічне відображення в оновленому логотипі. Раціональність і строгість синього - «кольору бізнесу», говорить про впевненість і успіх, доповнює темно-оранжевий - символізує енергію, творчість і ентузіазм. Сірий колір еліпса асоціюється з металом і символізує твердість, новизну і хай-тек.
2006-2010 РОКИ
УПЕК продовжує інвестувати в технічне переозброєння та впровадження енергозберігаючих технологій на підприємствах.
ХАРП завершує першу чергу інвестиційного проекту загальною вартістю $ 26 млн.
На ЛКМЗ реалізується проект по заміні компресорного устаткування у виробництві деталей гарячого штампування вартістю в EUR 0,5 млн.
2007 рок: створений Інвестиційну раду для прийняття рішень зі стратегічних & nbsp; для підприємств УПЕК проектам, які потребують & nbsp; великих інвестицій. Індустріальна група УПЕК інвестує кошти від продажу Факторіал-Банку в розвиток підприємств.
У цьому році на УЛК завершується перший етап інвестиційного проекту вартістю понад 4 млн євро, в рамках якого були встановлені нові індукційні печі, формувальні лінія середнього та великого лиття Omega і створена сучасна лабораторія для контролю якості продукції.
Починається докорінне оновлення токарних потужностей ХАРП вартістю близько € 5 млн.
Харверст виготовляє модернізовані вальцешліфувальн і круглошліфувальні верстати для таких підприємств, як «Міттал Стілл - Кривий Ріг», «Запоріжсталь», «Магнітогорський металургійний комбінат», «Северсталь», «Новолипецький металургійний комбінат», «Мінський моторний завод» і ін.
На ХЕЛЗ «Укрелектромаш» запущена трирічна програма по розробці і освоєнню нових електродвигунів і насосної техніки.
У 2007 році закладаються нові корпоративні традиції. На підприємствах УПЕК пройшов перший загальнокорпоративні суботник і перший корпоративний дитяче свято «Літо в країні УПЕК». Напередодні Дня машинобудівника пройшов перший корпоративний конкурс робітничих професій та конкурс «Маестро конструктор УПЕК», в рамках якого був розроблений проект кубка, який став перехідним призом в наступних чемпіонатах професіоналів «Золоті руки УПЕК»
2008 рок: на ХАРП відбулося відкриття нового виробництва підшипникових компонентів методом гарячого штампування, інвестиції в яке склали $ 12 млн.
У лютому 2008 року наказом Міністерства промислової політики України УКТБПП визначено головною організацією зі стандартизації в сфері підшипникової галузі.
Харківський верстатобудівний завод затвердив комплексну програму технічного переозброєння, вартістю близько $ 15 млн., Розраховану на 2,5 роки.
В 2008–2010 гг. на всіх підприємствах і інженерних центрах Індустріальної групи УПЕК впроваджена комплексна система автоматизації КСА-2008 - найбільший & nbsp; за своїми масштабами & nbsp; IT-проект у Східній Європі, що не має аналогів в СНД.
УПЕК приступає до серйозних структурних перетворень, мета яких - розвиток УПЕК як клієнтоорієнтованої інженерної індустріальної групи. У компанії відбувся корпоративний семінар зі стратегічного планування, де були визначені стратегічні цілі на 5 років і необхідні перетворення для їх досягнення. Компанія впроваджує дивизиональную структуру, кожен з дивізіонів має свій базовий інженерний центр (КБ). В Індустріальній групі УПЕК створено Об'єднаний інженерний центр (ОІЦ), який очолює & nbsp; доктор технічних наук Едуард Сімсон.
2009 год: Харверст завершив черговий етап комплексної програми техпереозброєння введенням в експлуатацію високотехнологічного механообробного обладнання німецького виробництва вартістю близько € 2 млн.
На базі Дослідно-конструкторського бюро шліфувальних верстатів (ОКБШС) був створений інженерний центр.
Початок проекту з організації виробництва залізничних підшипників на території Російської Федерації під торговою маркою HARP - створення Оскольського підшипникового заводу.
Для реалізації інженерної стратегії розвитку в УПЕК створюється Департамент повітряних турботехнологий, який під керівництвом к.т.н., лауреата Державної премії України в галузі науки і техніки Вартана Петросянц приступає до розробки нового покоління енергозберігаючого бесфреонового холодильного та теплотехнічного обладнання на повітряному циклі. Енергетична складова в повному назві компанії придбала нове трактування - створення інноваційних рішень в області енергозберігаючих технологій.
2010 год: УПЕК голосно заявляє про свої досягнення слоганом «15 років інвестицій в інженерні знання і машинобудування Харкова».
ХАРП став лідером серед підшипникових підприємств СНД з випуску товарної продукції і починає просувати на ринки країн СНД свою нову розробку - здвоєний циліндричний підшипник касетного типу CRU-дуплекс, який успішно проходить підконтрольну експлуатацію на російських залізницях.
ЛКМЗ нарощує обсяги виробництва ґрунтообробної сільгосптехніки & nbsp; і освоює виробництво & nbsp; повного комплекту штамповок і деталей, а також здійснює збірку поглинає апарату ПМКП-110.
В рамках круглого столу «Інноваційний відродження Харківського машинобудування» ІГ УПЕК презентувала повітряну клімат-систему (ВКС) нового покоління.
2011-2016 РОКИ
2011 рок: ІГ УПЕК приступила до створення лабораторії для проведення сертифікаційних випробувань залізничних підшипників.
На підприємствах компанії почав роботу Благодійний фонд «Патріоти».
УПЕК і Лозівська міська рада уклали договір соціального партнерства, в рамках якого завод продовжує програму «ЛКМЗ - місту» і бере активну участь в соціально-культурному розвитку Лозовій. З 2016 року діє новий договір соціального партнерства.
УПЕК входить в шорт-лист найбільш інноваційних компаній України.
2012 год: А.М. Гіршфельд - депутат Верховної Ради VII скликання.
В УПЕК створюється єдиний Центр маркетингових досліджень.
У структурі УПЕК створено новий підрозділ - АГРОдівізіон.
Кліматичне обладнання нового покоління на повітряному циклі успішно проходить дослідно-промислову експлуатацію. УПЕК розробляє високоефективний електротурбокомпрессор нового покоління.
Підшипникові вузли касетного типу (TBU 1520 HARP, CRU-Duplex K2) і кліматичні системи нового покоління на повітряному циклі (ВКС) двічі удостоюються статусу «Світовий прем'єри» на виставці залізничних технологій і інновацій InnoTrans в 2012 р і 2014 р
У 2013 році ЛКМЗ випускає дискову борону «Дукат-16» - найбільший агрегат в лінійці дискових борін ЛКМЗ і другий за величиною в Європі.
2014 рік: А.М. Гіршфельд перемагає на дострокових парламентських виборах і стає депутатом Верховної Ради України VIII скликання.
Сільгосптехніка ЛКМЗ починає випускатися під новим брендом - «Лозовський МАШИНИ».
2015 рік: УПЕК стає єдиною компанією, яка представила продукцію вітчизняного виробника ґрунтообробних агрегатів, сівалок і компонентів для сільгосптехніки на міжнародній виставці сільгосптехніки Agritechnica (Німеччина). «Лозовський МАШИНИ» активно просуваються на європейському ринку.
У 2016 & nbsp; році & nbsp; інженерний центр повітряних турботехнологий ІГ УПЕК представив бесфреоновие кліматичні системи повітряного циклу (ВКС) стаціонарного застосування на найбільшій міжнародній виставці AHR Expo в США і за результатами веде переговори про співпрацю з рядом європейських і американських компаній . & nbsp;
Успішно завершилася підконтрольна експлуатація інноваційного підшипникового вузла нового покоління CRU Duplex на мережі Російських залізниць.
ХАРП розширює лінійку пропонованої продукції, виводить на ринок підшипники і підшипникові вузли нового покоління.
Харверст розробляє шліфувальне обладнання нового покоління.
ХЕЛЗ проводить реструктуризацію виробництва і удосконалює свою продукцію.
"Лозовський МАШИНИ" розширюють лінійку своєї сільськогосподарської техніки, виводить на ринок вітчизняний зерновий пневматичний посівний комплекс "Златник".
«Лозовський МАШИНИ» входять в новий сегмент ринку сільгосптехніки - виробництво трейлерів (причепів). Це спільний проект «Лозовський МАШИН» з однією з провідних компаній у Великобританії з виготовлення трейлерів (причепів) для потреб сучасного сільського господарства - Larrington Trailers. Індустріальна група УПЕК інвестує в освоєння нового виробництва сільськогосподарських трейлерів близько 5 млн. Грн.
Харверст починає також освоювати випуск сільгосптехніки.
ХЕЛЗ «Укрелектромаш» розширює лінійку поливних насосів, а також зміцнює лідерську позицію ХЕЛЗ як провідного виробника однофазних і трифазних асинхронних електродвигунів, призначених для комплектації електроприводів для всіх галузей промисловості, аграрного комплексу, а також продукції побутового призначення - лінійки поливних і свердловинних насосів, кормоизмельчителей. & nbsp;
У 2015-2016 рр. УПЕК проводить власний День поля «Лозовський МАШИНИ», зробивши це своєю новою щорічної доброю традицією.
Інвестиції в інженерні рішення - одна з базових платформ розвитку компанії.
Ми створюємо продукти принципово нової якості з високою часткою інтелектуальної складової, удосконалюємо традиційні і розробляти нові вироби в тісній співпраці з інженерними службами замовників. Робота компанії сприяє розвитку високотехнологічної індустрії, а значить, зростання всієї економіки України і благополуччя її громадян.